In 1 cel (bijv. A1) zet je het getal 5000. In een andere cel (bijv. A2) zet je het getal 4000. Om de getallen van elkaar af te trekken gebruik je een formule (dat begint met een =-teken) in een lege cel (bijv. cel A3). De formule in mijn voorbeeld is dan: =A1-A2
Als je dan enter geeft zie je niet meer de formule, maar het resultaat (1000).

Zie het bijgevoegde voorbeeld ter verduidelijking
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

In excel moet je voor het maken van een formule altijd eerst het = teken gebruiken.

Je gaat dus in een cel staan en typt, =5000-4000
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je getallen uit twee verschillende cellen van elkaar wilt aftrekken dan vul je de celcode in achter het = teken.
Als in cel A1 bijvoorbeeld 5000 staat en in cel A2 4000 zou ziet de formule er dan als volgt uit. =A1-A2.

Het voordeel hiervan is dat als de cijfers om wat voor reden veranderen, het antwoord direct mee verandert zonder dat je daar iets extra's voor hoeft te doen.