kan ik in aandelen gaan beleggen als minderjarige?

ik wil gaan beginnen met beleggen in de aandelen. Ik ben minderjarig en heb geen ervaring hoe kan ik het het best doen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Beleggen
5.5K

Antwoorden (4)

Hier vind je veel informatie:
http://www.iex.nl/Column/7130/Rechten-en-plichten-minderjarige-beleggers.aspx

Onder de 16 jaar ben je nog niet handelingsbekwaam en mag je dus niet zelf beleggen.

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt wel je ouders laten beleggen met jouw geld (nogal omslachtig), maar dan moeten zij voor elke handeling toestemming hebben van de kantonrechter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Simpel gezegd je bent minderjarig dus zelfstandig handelen mag je niet dus nee dat zal niet gaan
als je nu een economisch talent zou zijn
dan zijn er wellicht van die bijgelovige beleggers te vinden ;)
maar vrees dat dat ook te ver gezocht is
11 jaar geleden
ik zou het eens fictief gaan doen het is nu echt een moeilijke tijd
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan in aandelen beleggen als je wettelijk vertegenwoordigers hiervoor toestemming geven. Kijk voor meer informatie over beleggen op de website van de VVOFA