Hoeveel heeft de gemiddelde Nederlander op zijn / haar bankrekening?

-

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Beleggen
4.2K
Kimath
12 jaar geleden
Denk niet dat mensen dat graag gaan vertellen.
capthavoc
12 jaar geleden
gemiddeld 500 euro in het rood LOL
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er is vast wel een onderzoek geweest. Ik vraag niet naar bedragen van mensen hier -,-
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gemiddelde bekende of onbekende Nederlander? Boven de grote rivieren of eronder? Alleen autochtonen of ook allochtonen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou de 26e krijg ik weer salaris, dan vertel ik het je, ok?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar met een wasmachine op de bank blijft er zo weinig plek om over om op te zitten :-)
MissBiggie
12 jaar geleden
lol

Antwoorden (3)

Dat is onmogelijk te zeggen. Veel gezinnen zitten diep in de schuld terwijl andere mensen een luxe boot in het water hebben liggen.

Ik hoop dat mensen zoveel op hun boekje hebben dat ze zich altijd kunnen redden. Een paar duizend euro moet je echt wel achter de hand hebben. Maar op jouw vraag kan niemand antwoord geven. Het blijft een oncontroleerbare gok.
********

Saldo spaarrekening stijgt met 15 miljard Euro

Nederlanders hebben tussen december 2008 en maart 2009 14,6 miljard Euro op direct opvraagbare spaarrekeningen gezet. Voor het eerst in jaren ging er meer geld naar spaarrekeningen dan naar deposito’s. Volgens De Nederlandsche Bank (DNB) komt dat door het afgenomen renteverschil tussen beide spaarvormen.

http://www.fx.nl/artikel/Saldo-spaarrekening-stijgt-met-15-miljard-Euro/Default.aspx
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ItisILeClerc
12 jaar geleden
sommigen zitten diep in de schuld omdat ze een luxe boot in het water hebben liggen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ook dat kan ja!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Of rijden in een dure auto die van de bank is
Ik had ergens gelezen dat het gemiddelde vermogen van een Nederland 18700 EURO bedraagt.
Maar een gemiddelde is geen goed meetmiddel aangezien deze gevoelig is voor uitschieters.
De een is rijk en heeft 800.000 en 100 andere hebben 2000 zo is dit dus geen goed meetmiddel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Voor de spaarrekeningen is dit wel bekend, namelijk €7000. Zie ook het artikel over de buffer (http://www.wijzersparen.nl/nieuws-blog-sparen/169-financiele-buffer-van-het-gemiddelde-nederlandse-huishouden-te-laag.html) of kijk eens op de website van het Nibud zelf.