Waarom heb ik net €30,- betaald voor een oudejaarslot? Normaal gesproken betaal je de helft. Is de winkans nu (minstens) 2x zo hoog?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen
7.4K

Antwoorden (6)

volgens mij is enkel de prijzenpot wat royaler gevuld.
naar mijn idee wordt de winstkans wat kleiner want meer mensen dan gebruikelijk worden verleid om deel te nemen met de royalere prijzenpot.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Een oudejaarslot kost al zeker 4 jaar 30 euro
ik doe al 4 jaar automatisch mee en heb net ven terug gekeken op de rekening en al 4 jaar betaal 30 euro per lot voor de oudejaarstrekking
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik begrijp uit je antwoord dat ik mijn vraag een beetje onduidelijk heb geformuleerd. Ik bedoelde met 'normaal' een gewone trekking, dus niet een oudejaarstrekking. Maar bedankt voor de moeite.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat klopt wat je zegt
een trekking door het jaar kost 15 euro maar alleen de oudejaarstrekking kost 30 euro
dus als de trekking de 10de van de maand is 15 euro en de trekking met oudjaar is 30 euro.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Misschien een beetje brutale vraag, maar heb je in die 4 jaar dat je mee doet meer gewonnen dan je hebt uitgeven? Mijn ouders doen ook al jaaaren mee en hebben volgensmij meer uitgegeven dan ze gewonnen hebben. Vraag mij af of dit bij iedereen zo is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het zien als een mooi sociaal gebeuren aan het einde van het jaar. Je stelt een ander in staat om een hoop geld te winnen en als pleister op de wonde van je eigen verspilde geld, heb je even het idee dat je ook iets kan winnen.
"Als je rekent op een loterij, is de armoede nabij."
Nog een troost: Als je niet wint, hoef je daardoor over 2010 niet met terugwerkende kracht alsnog € 330.000 belasting wegens vermogensrendementheffing te betalen. Spaar je dat mooi uit.
dommertje! geef jij 30 euro uit voor wat spanning&sensatie? want je winkans is o,o. ga dus gauw de stad in en koop voor 30 euro een fijn cadeau voor jezelf (of je geliefde). dat levert je veel meer (kerst)warmte en (oudejaars)fun en (nieuwjaars)geluk op!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De prijzenpot is extra gevuld met de oudejaarstrekking. De hoofdprijs is dan ook 27.5 miljoen euro (wat je niet moet verwarren met de jackpot, die toevallig ook 27.5 miljoen is) De kans om de jackpot te winnen blijft gelijk omdat er een lot wordt getrokken uit alle mogelijke loten. Dus ook niet verkochte loten. Het maakt dus nie uit hoeveel mensen er mee spelen. Je kans is gelijk!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je moet het zien als een mooi sociaal gebeuren aan het einde van het jaar. Je stelt een ander in staat om een hoop geld te winnen en als pleister op de wonde van je eigen verspilde geld, heb je even het idee dat je ook iets kan winnen.
"Als je rekent op een loterij, is de armoede nabij."
Nog een troost: Als je niet wint, hoef je daardoor over 2010 niet met terugwerkende kracht alsnog € 330.000 belasting wegens vermogensrendementheffing te betalen. Spaar je dat mooi uit.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
8 Jaar na dato is de vraag eigenlijk nog niet beantwoord.Je betaalt 2 keer zoveel maar de kans is eigenlijk nog veel kleiner dat je wint ten opzichte van een gewone trekking. Dat komt omdat er met de oudejaarstrekking meer loten verkocht worden dan normaal, 4,4 miljoen lotnummers over 6 miljoen loten (veel mensen spelen mee met een half lot).