hoe werkt een optie wanneer moet ik die verkopen vb heb gisteren optie AEX 330 gekocht tot 21 JAN en staat nu al op + 15 % winst wanneer moet ik die v

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Beleggen

Antwoorden (3)

je koopt opties maar heb daar geen verstand van? dat is geen wijze keuze..heb je geluk dat het aandeel is gestegen lijkt me (ervan uitgaande dat het een pull-optie is).
ik zou zeggen direct verkopen omdat je niet lijkt te weten wat je doet. anderzijds weet ik niets over het aandeel en zou ik iemand gaan opzoeken die dit wel weet (of je meer over opties kan vertellen).
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
verbazingwekkend dat je zoiets koopt zonder te weten wat je doet!heb je geld teveel of zo?
Zelf zou ik me eerst verdiepen in de geschiedenis van het bedrijf waar je nu een optie van hebt gekocht.
Als het zo is dat dit bedrijf de afgelopen maanden een positieve ontwikkeling doormaakt dus meer waard word zou ik nog even wachten met verkopen want je hebt de aankoopkosten er al uit door de 15% stijging en in de maand december willen aandelen vaak wel meer stijgen.
Dus in dat geval wachten tot de waarde duidelijk blijft dalen en eventueel op het laatste moment wegdoen
Gaat het om een bedrijf dat de afgelopen maanden slecht
gepresteerd heeft(andere directie enz) zou ik snel verkopen
want is het risico op terugval erg groot.
Succes!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ben het eens met de antwoorden hierboven: als je niet echt weet waar je mee bezig bent kun je die optie maar beter weer gauw verkopen nu hij op winst staat. Dat lijkt me meer geluk dan wijsheid als ik het zo lees... Volgens mij verlopen opties in de derde week van de maand, dus voor die tijd zou je 'm sowieso moeten verkopen. Maar dat weet ik niet zeker, heb er zelf geen ervaring mee.

Wat betreft het andere advies: het gaat hier om een optie op de hele AEX-index, niet op die van een specifiek bedrijf. Dus dat advies van kubus is in dat opzicht niet zo relevant.

Opties zijn niet iets waar je mee moet experimenteren als je niet weet waar je mee bezig bent. Ik beleg inmiddels een paar jaar, maar brand me er niet aan. Zelf weten als je dat risico wel wilt nemen, maar lees je dan in ieder geval in. En probeer het anders eerst eens uit met een online schaduwportefeuille of een beursspel, er zijn genoeg websites waar je 'droog kunt zwemmen'.