hoe werkt een optie wanneer moet ik die verkopen vb heb gisteren optie AEX 330 gekocht tot 21 JAN en staat nu al op + 15 % winst wanneer moet ik die v

Weet jij het antwoord?

/2500

Ben het eens met de antwoorden hierboven: als je niet echt weet waar je mee bezig bent kun je die optie maar beter weer gauw verkopen nu hij op winst staat. Dat lijkt me meer geluk dan wijsheid als ik het zo lees... Volgens mij verlopen opties in de derde week van de maand, dus voor die tijd zou je 'm sowieso moeten verkopen. Maar dat weet ik niet zeker, heb er zelf geen ervaring mee. Wat betreft het andere advies: het gaat hier om een optie op de hele AEX-index, niet op die van een specifiek bedrijf. Dus dat advies van kubus is in dat opzicht niet zo relevant. Opties zijn niet iets waar je mee moet experimenteren als je niet weet waar je mee bezig bent. Ik beleg inmiddels een paar jaar, maar brand me er niet aan. Zelf weten als je dat risico wel wilt nemen, maar lees je dan in ieder geval in. En probeer het anders eerst eens uit met een online schaduwportefeuille of een beursspel, er zijn genoeg websites waar je 'droog kunt zwemmen'.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100