Als ik een app verkoop aan een bedrijf voor € 50.000 moet ik daarover belasting betalen?

Ik heb een app die een goed aantal downloads per dag behaald (rond de tweeduizend). Een bedrijf biedt nu 50.000 euro voor deze app. Als ik deze app verkoop aan dat bedrijf, moet ik daarover belasting betalen? Het is aan de ene kant inkomen, maar aan de andere kant kan je het misschien ook zien als inkomsten uit hobby, aangezien ik het nooit als iets serieus zag? Dus, wat zijn hiervoor de regels?

een jaar geleden
1.7K
Inekez1
een jaar geleden
Dit soort inkomsten uit hobby zijn ook inkomsten waarover belasting betaald moet worden. Bij een dergelijk bedrag zou ik even goed advies inwinnen. Misschien heb je recht op allerlei vormen van belastingaftrek als je jezelf als ondernemer registreert voordat je de app verkoopt.

Antwoorden (1)

Ja daar moet je belasting over betalen.
een jaar geleden