Mag een advocaat je inkomsten op vragen bij de belasting van de afgelopen jaren zonder toesteming?

Ik lig in echtscheiding en de advocaat van mijn ex heeft een berekening gemaakt Maar hoe komt hij aan de gegevens?
Mag hij die zomaar opvragen?
En krijg hij die ook?
In verband met de nieuwe Privacywet
Kan daar de Advocaat voor gestraft worden wegens privacywet

2 jaar geleden
1.9K
ronron1212
2 jaar geleden
Je ex kan dat ook aangegeven hebben toch
tinus1969
2 jaar geleden
Precies. Gegevens van je ex gecombineerd met schattingen. Je moet dit dus controleren en zo nodig aanvechten.

Antwoorden (1)

Nee, die gegevens mag hij niet opvragen bij de Belastingdienst en die worden ook niet gegeven.

Waarschijnlijk heeft je ex wat bekende gegevens uit het verleden verzameld en die heeft de advocaat weer gebruikt voor de berekening. En straks kan jij -of jouw advocaat- daar weer op reageren.
Computoon