Hoeveel belasting moet ik over mijn bruto uurloon afdragen?

Beste allen,

Ik ben 18 jaar en krijg binnenkort een nieuwe baan. bruto verdien ik dan ongeveer 20 euro, ik werk niet fulltime. Ik ben student en dit is mijn bijbaan, als ik loonheffingskorting erop zet, moet ik dan belasting afdragen? En zo ja, hoeveel? Ik heb het geprobeerd te googlen maar zie door de bomen het bos niet meer. Het gaat om ongeveer 8 à 9 uur per week.

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.3K
tinus1969
2 jaar geleden
Het probleem is, dat belasting niet per uur maar per jaar wordt berekend. Voor een adequate schatting moet je dus berekenen hoeveel je daadwerkelijk gaat werken dit jaar.
Je werkgever maakt overigens deze schatting voor je, en draagt daarover belasting af. Er is een redelijke kans dat je werkgever (iets) teveel afdraagt, dit kun je terugkrijgen door volgend jaar belastingaangifte te dien.
ronron1212
2 jaar geleden
Loonheffingskorting dus op ja dan betaal je in elk geval minder belasting

Antwoorden (1)

Als je salaris inderdaad beperkt blijft tot die ca € 700 per maand dan gaan daar per maand maar een paar tientjes aan loonheffing vanaf.
2 jaar geleden
ronron1212
2 jaar geleden
@crispy en wat moet hij dan doen met de loonheffingskorting zie de vraag.
crispy
2 jaar geleden
@ronron1212 in de vraag staat dat hij loonheffngskorting heeft toegepast. En dan kom je inderdaad bij een salaris van ca € 700 bruto aan een loonheffing van € 16. Als je geen loonheffingskorting toepast dan zit je aan pakweg € 250 loonheffing.
ronron1212
2 jaar geleden
als ik loonheffingskorting erop zet, moet ik dan belasting afdragen? @crispy dat is de vraag toch ook