Wat zijn de BTW gevolgen bij verhuur vanuit Belgie?

Ik ben via mijn onderneming, die gevestigd is in Tilburg, van plan om gereedschap te verhuren vanuit mijn magazijn in België. Er zullen 2 personen aangenomen worden die zich bezig gaan houden met de uitgifte en inname van het te verhuren materieel en het schoonmaken hiervan. Op mijn website zal een speciale pagina gecreëerd worden voor deze nieuwe verhuuractiviteit, evenals een mogelijkheid om de gereedschappen te reserveren. Ik vroeg me af wat de BTW-gevolgen zijn als ik deze verhuur aan Belgische particulieren en Belgische ondernemers?

2 jaar geleden
1.5K
tinus1969
2 jaar geleden
Dat je in België BTW moet afdragen en verrekenen.
Vraag eens rond bij collega ondernemers in de regio naar een boekhouder met ervaring op dit gebied.

Antwoorden (1)

Het belangrijkste gevolg is dat je België BTW zult moeten afdragen en verrekenen over je Belgische activiteiten.