Ik begrijp niets van de KOR (kleineondernemersregeling). Moet ik nou wel of niet BTW betalen?

Ik werk als freelancer waarbij ik niet meer dan 20.000 euro per jaar verdien, maar draag wel elk kwartaal netjes mijn BTW af. Wel werk ik hiernaast gewoon voor een baas waarbij ik uiteraard wel meer dan 20.000 euro per jaar verdien. Heb ik dan recht op de KOR? Is hier een speciale checklist voor? En stel dat ik er wel recht op heb, krijg ik hetgene wat dan al betaald is aan het eind van het jaar terug wanneer het volledige jaar is afgerond?

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.2K
tinus1969
2 jaar geleden
Zie https://www.judithvanbarlingen.nl/2019/09/30/de-nieuwe-kleine-ondernemersregeling-ja-of-nee/

Antwoorden (1)

Wat is de KOR?
De KOR is een btw-vrijstelling. Als u voldoet aan de voorwaarden en kiest voor de KOR, hoeft u geen btw meer te berekenen aan uw klanten. Ook doet u geen btw-aangifte meer en kunt u geen btw meer terugvragen over uw kosten en investeringen. Je mag dan als eenmanszaak niet meer omzetten dan 20.000 per jaar. En dus ook geen btw meer berekenen.
ronron1212