waarom betaal ik 2x zoveel loonheffing?

ik betaalde bij mijn ex werkgever 70 euro per week aan loonheffing op mijn zieltewet uitkering en nu ik via uwv een ziektewetuitkering krijg betaal ik 145 euro aan loonheffing hoe kan dit er wordt loonheffingkorting toegepast hier door is het netto verschil z'n 75 euro per week dit gaat gewoon om zelf aantal uren en 70 procent van normaal loon

Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
1.6K
ronron1212
2 jaar geleden
Misschien moet je even bellen of de loonheffingskorting wel wordt toe gepast heb je het formulier wel ingevuld.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
hallo staat op betalingsspecificatie dat die wordt yoegepast
erotisi
2 jaar geleden
Is je netto loon even hoog gebleven?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
hallo nee mijn netto loon scheelt 75 euro netto per week wat ik minder krijg
ronron1212
2 jaar geleden
Waarom krijg je nu via uwv?
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
contract afgelopen tijdens ziektewet
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
heeft iemand een idee hoe dit kan hoor het graag
ronron1212
2 jaar geleden
Bel even met het UWV en stel de vraag.
Verwijderde gebruiker
2 jaar geleden
al gedaan zeggen dat dat door belasting komt meer weten ze niet
ronron1212
2 jaar geleden
Kan ook mogelijk zijn dat je werkgever een verkeerde berekening maakte.

Antwoorden (1)

Op de ziektewetuitkering werd tot 1 januari 2020 arbeidskorting toegepast. Op ziektewetuitkeringen die zijn ingegaan ná 1 januari 2020 is geen arbeidskorting meer. Dit verklaart waarschijnlijk het netto verschil van € 75 per maand. Lees: nieuwe ziektewet-uitkeringsgerechtigden zonder werk krijgen lagere netto uitkering.
https://www.unie.nl/tips/veranderingen-in-de-sociale-zekerheid-per-1-januari-2020
fisbel