Ouders huren het 2e huis van mijn zus. Heb ik recht op deel van deze huur?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2K
ronron1212
3 jaar geleden
Waarom zou jij daar recht op hebben?
Amadea
3 jaar geleden
Hoezo? Woon jij nog bij jouw ouders in en sta je je een deel van jouw inkomen aan hen af?
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik snap de antwoorden, echter het zijn mijn ouders dus geen vreemden. Een deel van hun inkomen komt ten goede aan de hypotheek van mijn zus. Mijn hypotheek wordt niet door hun betaald. Bovendien, het huis van mijn zus zal tzt voor mijn neven zijn en mijn kids, ook kleinkinderen, hebben toch hetzelfde recht? Graag ook antwoord wat kan verwijzen naar een belastingwet of soortgelijk.
TurfGraver
3 jaar geleden
"Een deel van hun inkomen komt ten goede aan de hypotheek van mijn zus. Mijn hypotheek wordt niet door hun betaald."
Nee maar ze wonen dan ook niet in jou huis.
"Bovendien, het huis van mijn zus zal tzt voor mijn neven zijn"
Staat los van het verhuren van hun woning
".. en mijn kids, ook kleinkinderen, hebben toch hetzelfde recht?"
Over jou eigendommen, ja.
LeonardN
3 jaar geleden
"Mijn hypotheek wordt niet door hun betaald." Nee, he he, jij verhuurt JOUW huis toch ook niet. "hebben toch hetzelfde recht?"
Welk recht? "Graag ook antwoord wat kan verwijzen naar een belastingwet of soortgelijk."
De belastingwetten hebben hier niets mee te maken. Jouw zus verhuurt HAAR huis.
Daar zal vast belasting over betaald moeten worden.
Maar dat heeft NIETS maar dan ook niets te maken met waar jij denkt recht op te hebben.
Want je hebt nergens recht op.
Dat is voor een ieder zo klaar als een klontje. Je lijkt iets bijzonder essentieels niet te snappen. Laten we het anders aanpakken. "Twee mensen die ik niet ken" huren het 2de huis van mijn ZUS, heb ik recht op deel van deze huur?
Mijn ouders huren het 2de huis van de achterneef van mijn vriend, heb ik recht op deel van deze huur?
Wat denk jij dat de antwoorden op die vragen zijn? Als het antwoord bij beiden NEE is, wat is er dan anders aan de vraag:
"Ouders huren het 2e huis van mijn zus. Heb ik recht...."
Utrecht
3 jaar geleden
@Spanjaard
Je houd er een erg creatieve redenatie op na. Maar hij klopt niet.
Je zus verhuurt een huis aan jouw ouders. Jouw ouders betalen daar huur over. Als volwassen uitwonende zoon heb je daar niets (NIETS) mee te maken.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Wow....LeonardN.....iets vriendelijker mag wel. Je eigen mening is prima maar ik word daar niet wijzer van. Ik had meer gehoopt op een accountant of advocaat die deze situatie herkend. Dan weet ik of het zin heeft om meer duidelijkheid te krijgen. Iets met mijn zus heeft mazzel omdat het haar huis is, is mij te simpel. Dus bedankt maar ik houd het hierbij.
TurfGraver
3 jaar geleden
"Ik had meer gehoopt op een accountant of advocaat die deze situatie herkend."
Gaat niet gebeuren want er is geen situatie.
LeonardN
3 jaar geleden
Ik geef geen mening, enkel simpele feiten. Om dit te snappen hoef je geen accountant te zijn of advocaat te zijn. Daar hoef je enkel wat logica voor te gebruiken. Iets met mijn zus heeft mazzel omdat het haar huis is, is mij te simpel. Nee. Je zus heeft geen mazzel. Je zus heeft het goed voor elkaar, DUS kan zij een tweede huis kopen en verhuren.
Stel dat ze dat huis niet aan jouw ouders verhuurt maar aan een onbekende. Dan krijg jij daar toch ook niets van. Ik kan er niets aan doen dat je zoiets bassaals niet snapt. Op dit moment spreekt iedereen je tegen. ronron1212: Waarom zou jij daar recht op hebben?
TurfGraver: Nee maar ze wonen dan ook niet in jou huis.
Utrecht: Je houd er een erg creatieve redenatie op na. Maar hij klopt niet. Maar neem gerust contact op met een financieel adviseur/advocaat/accountant/belastingdeskundige, die zullen je allemaal hetzelfde vertellen, als ze hun lach in kunnen houden.

Antwoorden (2)

Nee, vervang "ouders" met "twee mensen die ik niet ken" en vervang "zus" met "de achterneef van mijn vriend" en de situatie is eender.

Twee mensen die ik niet ken huren het 2de huis van de achterneef van mijn vriend, heb ik recht op deel van deze huur?
(ook nee).

Het huis is van je zus, dus waarom denk jij dat je recht op een deel van de huur zou hebben?
===

Laat ik het nog anders stellen.

Stel dat jouw ouders het huis van je zus NIET zouden huren.
Dan nog heb jij geen recht op enig geld als zij wel geld aan haar zouden geven en niet aan jou.
===
Nog mooier is de vraag:

Twee mensen die ik niet ken huren het 2de huis van mijn zus, heb ik recht op deel van deze huur?
Nee, daar heb je geen recht op.
Als je daar geen recht op hebt, heb je dus ook geen recht op de huur die je ouders betalen aan je zus.
En als dat wel zo zou zijn, dan zou je zus natuurlijk het huis beter aan een ander verhuren, en je ouders beter een huis van een onbekende huren.
Dan krijg je ook niets. Dus waarom nu wel?
Toegevoegd op 19 april 2021 14:09: tekst
3 jaar geleden
Normaal gesproken zonder aanvullende informatie heb je geen recht op deel van de huur. Maar stel dat je ouders bijvoorbeeld heel veel huur betalen, meer dan wat normaal is, dan zou dat als een schenking/gift kunnen worden beschouwd aan jouw zus. Dat mogen jouw ouders doen. Als echter in hun testament bijvoorbeeld zou staan dat schenkingen moeten worden ingebracht in de nalatenschap bij het overlijden van je ouders dan krijg je later toch weer indirect recht op een deel van deze huursommen/giften. Dit is dus wel een speciaal geval, maar het kan wel. Is de huursom niet bovenmatig dan lijkt mij er geen mogelijkheid.