Loon van 2020 in 2021 ontvangen. Telt dit loon nog steeds als belastbaar inkomen voor het jaar 2020?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden

Antwoorden (2)

Loon in van 2020 is van 2020 ook al is het in 2021 uitbetaald.
Als het goed is wordt dit op jaaropgave meegeteld.
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Het antwoord volgt uit artikel 13a, eerste lid uit de Wet op dr Loonbelasting 1964.

Het genietingstjdstip van loon is het tijdstip waarop het loon
- wordt betaald;
- wordt verrekend;
- ter beschikking van de werknemer wordt gesteld;
- rentedragend wordt;
- vorderbaar en inbaar wordt.

Dus stel bijvoorbeeld at je al recht had op het loon in 2020 en ook had kunnen krijgen in 2020 als je erom gevraagd zou hebben ('vorderbaar en inbaar') dan is het loon van 2020.
Praktisch gesproken, ga je gewoon uit van de jaaropgave.
Computoon