Ik heb minder dan 20k omzet behaald, maar wel omzetbelasting betaald omdat ik geen KOR-regeling heb aangevraagd. Hoe moet ik dit verrekenen?

Hi forumleden,
Tot vorig jaar deed ik altijd mee met de KOR regeling voor mijn werkzaamheden (naast mijn huidige baan). Omzet hieruit was redelijk laag dus verrekende ik de KOR als winst en betaalde ik zo uiteindelijk belasting hierover.
In 2020 is het veranderd naar de nieuwe KOR regeling, maar ook mijn werkzaamheden zijn in 2020 gestegen en had het voornemen om mij niet in de nieuwe KOR regeling aan te melden maar te gaan voor >20K, mooie motivator!!!
Dit liep de eerste maanden ook goed en op schema (om de 20K) te bereiken, alleen toen hakte de crisis ook in bij mijn werkzaamheden. Hierdoor ga ik dit jaar géén >20K omzet halen, maar heb ik wel netjes elk kwartaal mijn omzetbelasting betaald... (wat je voorheen niet zou hoeven als je KOR had). Ik zie dit nu als 'te veel' belasting betaald.

Zeg:
Q1 800,-
Q2 800.-
Normaliter kon je met de oude KOR 1600 opgeven als extra winst en betaalde je er zeg 42% belasting over (+-750,- ipv de 1600 wat ik nu heb betaald).
Hoe kan ik dit uiteindelijk weer rechtzetten, verrekenen of zijn er andere mogelijkheden?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1K

Antwoorden (1)

Volgens mij kun je dit niet meer verrekenen en moet je deze BTW gewoon afdragen. KOR moest voor 2020 blijkbaar van te voren worden aangevraagd.