Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Word mijn WAO en pensioen nog gekort als mijn partner op 61 jarige leeftijd stopt met werken?

Ik man, 67 bijna 68 jaar, met Pensioen en AOW. Gehuwd. Partner 61 jaar werkt al vanaf 16 jaar en kan niet meer! Dus stoppen!

3 jaar geleden
2.2K
erotisi
3 jaar geleden
WAO of AOW of beide?
ronron1212
3 jaar geleden
Hij is 68 dus aow. Beide kan overigens niet.
crispy
3 jaar geleden
Als je partner stopt met werken, dan houden die inkomsten op. Maar daarvoor in de plaats kan een vroegpensioen komen. En dan zal over ca 6 jaar er AOW voor je partner bij komen. En het ouderdomspensioen van de partner.
Herman63
3 jaar geleden
Ik begrijp dat er aan mijn AOW en pensioen niet geknabbeld gaat worden door de fiscus of zo?
Voor mijn echtgenote vragen we vroegpensioen aan.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat vervroeg pensioen zal haar een aardig bedrag minder per maand op leveren dan ze normaal op haar pensioen gerechtigde leeftijd anders zou ontvangen.
Herman63
3 jaar geleden
Het is bekend dat later het pensioen een stuk minder zal zijn maar het kan niet anders.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Je hebt al een aow voor gehuwd en je pensioen heeft verder niets te maken als het gaat om de uitkering met je vrouw. Iedereen krijgt namelijk zijn eigen aow tegenwoordig.
(Lees meer...)
ronron1212
3 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding