Word mijn WAO en pensioen nog gekort als mijn partner op 61 jarige leeftijd stopt met werken?

Ik man, 67 bijna 68 jaar, met Pensioen en AOW. Gehuwd. Partner 61 jaar werkt al vanaf 16 jaar en kan niet meer! Dus stoppen!

3 jaar geleden
2.2K
erotisi
3 jaar geleden
WAO of AOW of beide?
ronron1212
3 jaar geleden
Hij is 68 dus aow. Beide kan overigens niet.
crispy
3 jaar geleden
Als je partner stopt met werken, dan houden die inkomsten op. Maar daarvoor in de plaats kan een vroegpensioen komen. En dan zal over ca 6 jaar er AOW voor je partner bij komen. En het ouderdomspensioen van de partner.
Herman63
3 jaar geleden
Ik begrijp dat er aan mijn AOW en pensioen niet geknabbeld gaat worden door de fiscus of zo?
Voor mijn echtgenote vragen we vroegpensioen aan.
ronron1212
3 jaar geleden
Dat vervroeg pensioen zal haar een aardig bedrag minder per maand op leveren dan ze normaal op haar pensioen gerechtigde leeftijd anders zou ontvangen.
Herman63
3 jaar geleden
Het is bekend dat later het pensioen een stuk minder zal zijn maar het kan niet anders.

Antwoorden (1)

Je hebt al een aow voor gehuwd en je pensioen heeft verder niets te maken als het gaat om de uitkering met je vrouw. Iedereen krijgt namelijk zijn eigen aow tegenwoordig.
ronron1212