Hoeveel gaat er aan belasting af van mijn stagevergoeding als ik loonheffingskorting aan heb staan?

Ik krijg bruto €400 stagevergoeding, ik vraag me af of ik over dit inkomen belasting betaal (loonheffingskorting wordt op dit inkomen toegepast). Krijg ik netto dan €400 of gaat hier nog iets vanaf?

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
2.2K
ronron1212
3 jaar geleden
Als verder geen inkomen hebt niets anders ligt het eraan hoeveel je nog meer verdient.
Utrecht
3 jaar geleden
Denk er in ieder geval aan om volgend jaar maart aangifte infkomstenbelasting (2020) te doen. Dan krijg je waarschijnlijk alle betaalde loonbelasting terug: je blijft immers onder de belastingvrije voet.

Antwoorden (1)

Als je verder geen inkomsten hebt van welke werkgever of uitkeringsinstantie dan ook en geen vermogen hebt boven de drempel krijg je (met loonheffingskorting aan) netto ook eur 400 -.
Stagevergoedingen die aan jou worden uitbetaald moet je wel aangeven. Als stagiair ben je in de regel pseudo-werknemer.
Toegevoegd op 25 mei 2020 16:13: tekst
Computoon
3 jaar geleden
ronron1212
3 jaar geleden
Vermogen heeft niets met de inkomsten belasting te maken die valt onder de vermogensbelasting. @Computoon.
Computoon
3 jaar geleden
Box 3 (inkomsten uit sparen en beleggen) is onderdeel van het geheel waarover inkomstenbelasting wordt geheven. Als vraagsteller op 01-01 van het jaar waarin ze haar stagevergoeding ontving eur 200.000 op haar bankrekening zou hebben staan (en dat was het verder) zou ze echt wel inkomstenbelasting moeten betalen. Enigszins theoretisch voor een student, dat wel.
ronron1212
3 jaar geleden
Bij de in de vraag bedoelde loonbelasting die over een stage vergoeding gaat heeft dit niets te maken. Wat jij bedoeld is de belasting aangifte en dat is ook weer iets anders. @Computoon
Computoon
3 jaar geleden
Loonbelasting is een voorheffing op de inkomstenbelasting. Vraagsteller gebruikt het woord loonbelasting niet. Niet in de vraag en niet in de toelichting...
ronron1212
3 jaar geleden
@Computoon hij heeft over de loonheffingskorting dus over de loonbelasting.