Kost het een werkgever geld om mijn loonheffingsformulier door te geven?

Vandaag heb ik mijn loonheffingsformulier ingeleverd bij 1 van mijn 2 werkgevers. Mijn baas zei me dat het hem geld kost om de loonheffing te wijzigen en ik dit dus niet te vaak moest doen. Dit leek me een beetje raar. Kost het inderdaad geld om dit te wijzigen bij de belasting of via de boekhouder? (Ik heb geen idee naar wie het formulier gaat) Al kost het wel geld, heb ik er dan niet alsnog volledig recht op om dit aan te passen wanneer ik wil?

Mvg,
IRP

Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Als je baas de salaris verwerking heeft uitbesteed kan het hem iets kosten maar dan is niet veel. Maar je moet ook niet te vaak dat soort wijzigingen doen. Dat is niet handig je moet goed nadenken als je dat doet en of het zin heeft om het te doen.
ronron1212
3 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Ik weet dat het niet handig is om het vaak te doen. Door de coronacrisis is er momenteel weinig werk voor mij bij mijn ene werkgever en juist veel bij mijn andere. Ik heb het zo geregeld dat hij natuurlijk maar bij 1 werkgever aan staat. Zodra ik weer normaal ga werken bij mijn andere werk (wanneer ik weer veel uren krijg) wil ik daar natuurlijk de loonheffingskorting aan hebben staan. Is het niet logisch om dit te doen?
Computoon
3 jaar geleden
Uiteindelijk maakt het niets uit. Als je straks aangifte doet voor de inkomstenbelasting wordt alles opnieuw doorgerekend. Uit of aan maakt geen verschil mits je aangifte doet. Laat je 'm aan zetten: dan heb je nu een hoger nettoloon. Laat je 'm uit staan, dan krijg je straks een belastingteruggave (als je niets anders hebt dan alleen loon). Maar de meeste mensen hebben liever een hoger nettoloon en laten de korting op ja zetten. Daar is echter geen verplichting toe.