Welke toegevoegde waarde heeft het om zorgkosten bij de belastingaangifte in te vullen?

Het is nogal veel werk

4 jaar geleden
1.3K
Utrecht
4 jaar geleden
Dat heeft alleen zin als het totaal boven de drempel komt.
Dus eerst even opzoeken wat deze drempel voor jou is, dan inschatten of je hier aan gaat komen en dan pas alle rekeningen erbij pakken en alles invullen.
ronron1212
4 jaar geleden
Het geldt niet voor je zorgpremie enz

Antwoorden (1)

Zorgkosten vormen een aftrekpost voor je belastingaangifte. Dat betekent, dat jouw belastbaar inkomen hiermee wordt verlaagd, en je uiteindelijk minder belasting betaalt.
Maar niet alle zorgkosten kunnen worden afgetrokken. Op de site van de belastingdienst staat welke zorgkosten je kunt aftrekken.
Daarnaast geldt er nog een drempelbedrag. Op de site van de Belastingdienst worden hiervoor verschillende bedragen. Welk drempelbedrag voor jou van toepassing is, hangt af van jouw persoonlijke situatie.
Het is dus misschien veel werk, maar als je genoeg zorgkosten hebt die je kunt aftrekken en boven het drempelbedrag komt, kan het zeker waarde hebben.