Mijn klanten betalen mij geen btw heb ik dan iets aan te geven per kwartaal als zzper?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.4K
ronron1212
4 jaar geleden
Hoezo betalen je klanten geen btw. Je verkoop prijs hoor je te berekenen en dan de btw er overheen te doen. Als je zaken inkoopt voor je bedrijf betaal jij ook btw toch.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Mijn diensten zijn vrijgesteld van btw
tinus1969
4 jaar geleden
Voor zover ik weet moet je nog steeds aangifte doen, ook al zijn je diensten vrijgesteld. Je vult alleen in dat je geen btw hebt af te dragen.

Antwoorden (2)

Ja. Als zzp-er (met KvK inschrijving) MOET je btw berekenen en afdragen. Als je geen aangifte doet kan de boete oplopen tot 5000 euro.
Alleen als je vrijstelling hevt gekregen obv de KOR hoeft dit niet.
4 jaar geleden
TurfGraver
4 jaar geleden
Niet voor alles hoeft btw berekend te worden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Dank, ook als ik dus nergens btw betaal en als mijn klanten dit ook niet doen? Hoe beteken je dan de btw überhaupt?
tinus1969
4 jaar geleden
Zo bereken je btw
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/btw_berekenen_aan_uw_klanten/btw_berekenen/rekenvoorbeeld_btw_berekenen
Zoek een boekhouder of anfere hulp als je hier niet uitkomt. Geen btw aangifte doen kost veel geld/boete.
U brengt geen btw in rekening aan uw klanten. U vermeldt dus geen btw op uw facturen.
Over vrijgestelde omzet hoeft u geen btw-aangifte te doen.
ronron1212