Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Staan de jaarcijfers van een ZZPer ook in belastingaangiftes en zo niet waar vind ik ze?

Ik wil als zzper een hypotheek aanvragen, maar de (onafhankelijke) hypotheekadviseur geeft aan dat ik aangiftes van afgelopen 3 jaar moet hebben PLUS jaarcijfers van afgelopen 3 jaar. Aangiftes heb ik, maar geen jaarstukken. Deze cijfers staan toch ook in de aangifte?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
2.8K
ronron1212
4 jaar geleden
Je hebt toch een administratie en je maakt toch elk jaar een uitdraai van je kosten en opbrengsten en balans?

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Nee, jaarstukken staan niet in je aangifte.
Voor een zzp-er is dit een verkorte balans en een winst- en verliesrekening. Die dien je als zzp'er te maken voor de Belastingdienst.
En mee te sturen bij je aangifte.
(Lees meer...)
SimonV
4 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Er zitten bij de aangiftes ook stukken bij zoals activa passiva, liquide middelen, winst verlies rekening. De accountant heeft dit in 1 document samen de aangifte naar mij gestuurd. Hypotheekadviseur blijft er echter bij dat dit geen jaarcijfers zijn?
SimonV
4 jaar geleden
Sommige banken nemen bij de aanvraag van een hypotheek geen genoegen met een uitdraai van de balans en winst- en verliesrekening, maar willen een volledige jaarrekening. Zie voorbeeld:
https://server.db.kvk.nl/wwwsrvu/gif/jr_vb_origineel.pdf
Je zult deze alsnog moeten laten opstellen, met alle kosten van dien...

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding