Kan ik de BTW over gekochte loten terug vorderen?

Gezien als men bij kansspelen (staatsloterij, postcodeloterij, krasloten ect) een prijs wint hier belasting over moet betalen zou het logisch zijn dat over gekochte -waar géén prijs op gevallen is- hier ten minste de belasting over terug gevorderd kan worden.

4 jaar geleden
4.2K
Powergen
4 jaar geleden
Je betaalt enkel kansspelbelasting vanaf een prijs van €449.
Silliejean69
4 jaar geleden
Het is een beetje éénzijdige "relatie" met die belasting..

Antwoorden (2)

Nee je kunt geen btw terug vorderen als particulier. Btw is voor jou gewoon te betalen belasting.
ronron1212
4 jaar geleden
Nee, dat kan niet.
Ten eerste kun je alleen als bedrijf btw terugvorderen.
Ten tweede kun je loten niet als bedrijfsuitgaven opvoeren.
Ten derde zijn loten vrijgesteld van btw...
SimonV