Moet een bedrijf ook 9 procent btw berekenen wanneer zowel kozijn als glas vervangen wordt?

Bij mij wordt een enkelglas raam vervangen door dubbel HR++ glas (na een hartverzakking van de kosten...).
Het viel me op dat er over het geheel 21% gerekend wordt. Ik heb dit opgezocht bij de belastingdienst en daar staat het volgende:

Isoleren van woningen

Isoleert u een woning? En is het doel hiervan dat de woning energiezuiniger wordt? Dan vallen de arbeidskosten voor het aanbrengen van het isolatiemateriaal aan vloeren, muren en daken bij woningen ouder dan 2 jaar onder het 9%-tarief. Voorbeelden van isolatiemateriaal zijn:

glaswol
steenwol
piepschuim
(isolatie)glas
polyurethaan (PUR/PIR)
Deuren, kozijnen en riet zijn voorbeelden van zaken die niet gelden als isolatiemateriaal.
https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/zakelijk/btw/tarieven_en_vrijstellingen/diensten_9_btw/werkzaamheden_aan_woningen/isoleren_van_woningen

Betekent dit dat de opdrachtnemer de zaken moet uitsplitsen in een gedeelte 21% en een gedeelte 9% btw? Wordt ik "opgelicht" op het moment dat dit niet gedaan wordt?
Voetnoot, er is geen mogelijkheid om alleen het glas te vervangen. Het kozijn zit er nog in door de liefde van het kozijn voor het huis. Ik durf geen uitspraken te doen wat er zou gebeuren als ik hard zou blazen.

4 jaar geleden
2.9K
TurfGraver
4 jaar geleden
"Dan vallen de arbeidskosten voor het aanbrengen van het isolatiemateriaal..."
Materiaal zelf dus niet.
Thecis
4 jaar geleden
@turfgraver
Goed punt!
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://www.subsidiesisolatie.nl/kozijnen/
Kun je kijken waar jouw kozijnen met glas onder vallen.
Misschien kun je wel subsidie aanvragen (sinds 2 september weer actief), maar dan zul je minimaal 2 veranderingen moeten doorvoeren.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
https://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1854791
Soortgelijke discussie.

Antwoorden (1)

Voor het plaatsen van kozijnen moet 21% btw in rekening worden gebracht.
Computoon
4 jaar geleden
Thecis
4 jaar geleden
Dat weet ik. Daar had ik het ook niet over. Ik had het over het glas. Dat is namelijk niet het kozijn. De vraag was dus Of de rekening eigenlijk niet opgesplitst moet worden voor verschillende btw tarieven.