Moet er op een offerte btw percentages vermeld staan?

Kan je wanneer je een offerte maakt volstaan met de mededeling :prijzen zijn incl btw. Of moet je de btw bedragen laten zien ?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.6K
SentWierda
4 jaar geleden
Als particuliere opdrachtgever weet je niet of incl. btw betekent: 9% of 21%. Je mag van een bonafide bedrijf verwachten dat het in de offerte vermeldt dat het om 9% of om 21% gaat.

Antwoorden (1)

In de praktijk:
-Als je een offerte stuurt aan een particulier moet je offertebedrag inclusief BTW te zijn - de particulier kan geen BTW terugvragen en is vooral geïnteresseerd in het totaalbedrag. Apart BTW vermelden hoeft niet.
-Als je een offerte stuurt aan een bedrijf of ZZP-er die BTW kan verrekenen/terugvragen, dan hoort je offertebedrag het BTW bedrag apart te laten zien. Zowel het offertebedrag zonder BTW als het BTW bedrag zijn relevant voor de opdrachtgever.