Dat kunnen verrekenen met de IB geldt voor degenen die onder de Nederlandse IB vallen. Voor diegenen is de dividendbelasting alleen een 'papieren' aangelegenheid die per saldo niets kost.

Er zijn echter ook buitenlandse beleggers. Zij betalen dus wel de dividendbelasting, voor hen is de dividendbelasting een kostenpost.

Maar ook hier bestaan weer uitzonderingen op als Nederland verdragen met een bepaald land heeft afgesloten waardoor het effect hetzelfde is als voor iemand die onder 'onze' IB valt.
Computoon
4 jaar geleden
LammertdeHaan
4 jaar geleden
Ik plaats nog wel eens een kritische reactie wanneer een antwoord niet juist dan wel verre van volledig is. Maar als er dan een meer dan uitstekend antwoord wordt geplaatst met daarin begrepen een verwijzing naar de Verdragen ter voorkoming van dubbele belasting welke Nederland met 97 landen heeft gesloten, dan is een welgemeend compliment op z'n plaats!. De verwijzing naar deze Verdragen wordt nl. veel over het hoofd gezien (maar dus niet door Computoon, waarvoor hulde).