Telt mijn vriendin, die enkele dagen per week bij mij is, als medebewoner?

We woonden toen we we introkken in het huidig appartement fulltime samen. In verband met haar studie woont mijn vriendin nu thuis bij haar ouders, en bij mij. We staan samen op het huurcontract en ze staan ingeschreven op mijn adres. Indien zij nu ervoor kiest om haar in te schrijven op het adres van haar ouders, heb ik dan recht op huurtoeslag?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Je moet ingeschreven staan op het adres waar je het meeste bent. Dus als je vriendin gemiddeld minimaal 4 nachten bij haar ouders is, zou ze zich volgens de regels daar moeten inschrijven. Als jullie beide op het adres staan ingeschreven, is zij in elk geval op papier medebewoner.
Of je recht op huurtoeslag hebt, is niet te zeggen op basis van de informatie die je geeft. Dit is afhankelijk van je leeftijd, de hoogte van je huur en je inkomen. Op de website van de belastingdienst kun je hierover meer informatie vinden.