Wat is Jahresrohmiete en hoe bereken ik dat?

Ik moet zweitwohnungssteuer gaan betalen en nu willen ze mijn Jahresrohmiete weten. Iemand enig idee hoe ik hieraan kom? Of wat het is?

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
1.5K
Ritsuka
4 jaar geleden
Jaaropgave?
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Kan het zijn dat er in uw geval om een tweede woning gaat. Een soort toeristenbelasting of lokale gemeentebelasting die door de gemeente wordt geheven. Gaat het om een tweede huis naast een hoofdappartement.
Jahresrohmiete is de jaarlijkse bruto huur. De belasting is de totale vergoeding die de huurders (huurders) moeten betalen voor het gebruik van het onroerend goed op basis van contractuele overeenkomsten of wettelijke bepalingen volgens de status op het moment van vaststelling voor een jaar (§ 79 BewG).
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ja, het klopt dat een om een tweede woning gaat. Maar hoe weet ik nou mijn jaarlijkse bruto huur? Is dat gelijk aan de hypotheek die ik betaal of moet ik gewoon wat neerzetten? Ik verhuur het namelijk niet, ik verblijf daar in de weekenden.
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
@pika91, het beste is om advies in te winnen bij een adviseur die bekend is met het Duitse Vastgoedrecht
https://www.deutsche-anwaltshotline.de/rechtsanwalt/immobilienrecht/jahresrohmiete
Uitvoerige definitie van Jahresrohmiete,
https://wirtschaftslexikon.gabler.de/definition/jahresrohmiete-38379

Het beste antwoord

Voor het berekenen van de Jahresrohmiete vanwege uw tweede woning (een soort jaarlijkse grondbelasting) kunt u het beste voor de eerste keer als alles nog vreemd is, een adviseur raadplegen die bekend is met het Duitse Vastgoedrecht.
In de link ziet u een hele lijst van kosten die wel en niet meetellen voor de berekening van de Jahresrohmiete die jaarlijks moet worden afgedragen.
https://www.immobilien-wissen.de/jahresrohmiete/
Misschien komt u iets verder met behulp van deze Link.
https://www.pnhr.de/steuerberatung-grundsteuererlass-berechnung
Ik raad u aan als het om belasting gaat die u moet betalen, zeker niet zomaar iets in te vullen. Maar het is inderdaad geen eenvoudige opgave,
Omdat het bij de door u opgevraagde opgave gaat om een tweede woningbelasting, dus om een zuivere lokale indirecte belasting, een zuivere gemeentebelasting kunt u ook informatie inwinnen bij de gemeente waar uw tweede woning toe behoort.
Toegevoegd op 05 juni 2019 20:49: tekst