Moet je op een factuur BTW vermelden bij een stichting zonder BTW plicht?

Moet je BTW op een verkoopfactuur vermelden als je een stichting bent zonder BTW plicht.

Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
5.7K

Antwoorden (1)

Een stichting die niet btw-plichtig is mag geen btw op de factuur vermelden.
Het is aan te raden, maar niet verplicht, om het op de factuur te vermelden als je bent vrijgesteld van btw-plicht. De opdrachtgever weet dan dat het ontbreken van een btw-bedrag niet te wijten is aan slordigheid.
SimonV
4 jaar geleden
SentWierda
4 jaar geleden
Een stichting die niet btw-plichtig is, zal niet beschikken over een btw-nummer,
Een bedrijf dat wel btw-plichtig is, is verplicht dit btw-nummer te vermelden op facturen plus de bedragen excl. en incl. btw.. Dus 9 of 21% btw..