Mag men zonder winst of verlies 'verkopen' zonder daarvan aangifte te doen bij de belastingen?

Omdat ik in een soort van community aktief ben doe ik mijn bijdrage met het verzenden van materiaal dat ik maak zonder daarop winstgeving te nemen (men betaalt mij enkel wat ik er voor heb betaald en het werk dat ik er in steek is eigenlijk mijn vrije bijdrage aan de community). Kan ik daarmee in de problemen komen als ik dat niet ergens meld?

1.4K
KennisDelen
5 jaar geleden
Misschien moet je even wat meer achtergrond informatie geven, bv. heb je een uitkering en zo ja wat voor een, dan kan voor je bekekdn worden wat allemaal is toegestaan

Antwoorden (2)

Nee hoor, Voor de inkomstenbelasting met je je (bij-)verdiensten opgeven, maar als je niets verdient is er ook niets op te geven.
Maar zodra de werkzaamheden een omvang hebben alsof ze bedrijfsmatig zijn (bijvoorbeeld 20 uur per week mee bezig) dan kun je wel BTW-plichtig worden.
Dat kent wat voetangels en klemmen, dus laat je in dat geval tijdig adviseren door een fiscalist.
5 jaar geleden
Reddie
5 jaar geleden
BTW is belasting TOEGEVOEGDE waarde.
Volgens de vraag wordt er géén waarde toegevoegd.
Min is niet van mij.
Voor zover mij bekend mag je tot een X bedrag per jaar bijverdienen zonder dit bij de BD te hoeven opgeven.