Is het belangrijk bij online boekhouden om bewijs mee te leveren?

Wij verkopen tweedehands artikelen en werken binnen de globalisatiemethode
Binnen ons online boekhoudprogramma dat gekoppeld is aan onze bank komen alle inkopen te staan
Omdat we binnen de margeregeling vallen en producten kopen die geen BTW bevatten, moeten wij bij iedere koop een printscreen of pakbon toevoegen? Omdat het over heel veel producten gaat is dat erg veel werk en lijkt het me een beetje overbodig.

Het gaat trouwens over spullen van rond de 10 euro en verkoop 20 ongeveer. Bij de margeregeling moet je bij artikelen boven de 500 euro een bewijs geven, dat is bij ons niet het geval.

Optie 1:
Ja je moet bij alles wat je inkoopt en verkoopt een soort van bewijsje toevoegen
Misschien is er een methode om dit simpeler te maken aangezien dat zeer veel tijd kost.

Optie 2:
Het is voor de belastingdienst niet belangrijk wat je inkoopt en verkoopt onder de 500 euro. We hoeven dan geen bewijs te koppelen aan iedere betaling tenzij deze boven de 500 euro is

We horen graag en alvast veel dank

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.6K

Antwoorden (1)

Alleen bij aankopen van meer dan 500 euro moet je een inkoopverklaring opstellen. Alle kleinere aankopen gaan dus gewoon in de boekhouding zonder dat je daarvoor bonnetjes e.d. hoeft te hebben.