Beslag van belastingdienst op je salaris: gaat dat dan van het bruto salaris af van het netto salaris?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.4K

Antwoorden (1)

Van het nettosalaris.

Normaal gesproken, krijgt de werknemer het hele nettosalaris uitbetaald op zijn bankrekening. Bij een loonbeslag moet de werkgever een deel van dat nettosalaris overmaken naar de bankrekening van een deurwaarder of de Belastingdienst.
Op de jaaropgave blijft dus gewoon het volledige fiscale loon staan. Dat heb je namelijk belastingtechnisch verdiend. Alleen heb je het nettobedrag niet meer geheel in eigen handen gekregen.
Toegevoegd op 19 oktober 2018 04:51: tekst
Computoon