Waar vind ik de tabellen voor bijzondere beloning in 2019?

Ik kan nergens vinden welke belasting percentages er volgend jaar gelden voor bijzondere beloningen?

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
4.2K

Antwoorden (2)

Daar zijn geen tabellen voor.
Die vallen gewoon onder de inkomstenbelasting van een jaar.
5 jaar geleden
36,65% over een inkomen tot eur 20.384.-
38,10% over een inkomen boven eur 20.384.- tot 68.507.-
51,75% over een inkomen boven eur 68.507.-

Om te weten welk belastingpercentage je werkgever inhoudt op eenmalige beloningen als vakantiegeld moet je weten wat je jaarinkomen vorig jaar was. Het percentage dat bij dat bedrag hoort, wordt ingehouden op je vakantiegeld dit jaar. Bij de "modale" werknemer zal dat (dus) 38,10% zijn.
Bij de aangifte inkomstenbelasting wordt alles opnieuw doorgerekend zodat je uiteindelijk niet te veel of te weinig belasting betaalt.
Toegevoegd op 17 oktober 2018 19:51: bron
Computoon
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Aah bedankt. En hoe werkt dan de verrekenings & loonheffingskorting? Klopt het dat deze percentages in 2019 niet veranderen? In mijn geval zal ik dus van 40,85 + 4,68 = 45.53% bijzonder tarief naar 38,10 + 4,86 = 42.78 % bijzonder tarief gaan?
Computoon
5 jaar geleden
Op die vraag heb ik het antwoord helaas niet kunnen vinden...