Kan ik bij het inschrijven bij de KVK een eerdere startdatum van mijn bedrijf doorgeven?

Woensdag ga ik mijn interieurbureau inschrijven bij de kvk. Nu kwam ik er dus achter dat, wanneer ik mij nu (in sep) inschrijf ik niet aan de 1225 uur kom dit kalenderjaar en dus geen recht heb op de startersaftrek. Ik las op internet dat ik in principe kan aangeven dat ik in januari ben begonnen als ik aangeef dat ik al aan mn bedrijf heb gewerkt. Ik heb visitekaartjes gemaakt, onbetaalde proef projecten gedraaid met opdrachtgevers en verschillende beurzen bezorgd, ondernemingsplan geschreven etc. Weten jullie of dit zou kunnen? En hoe zit het dan met een btw aangifte die ik dan mis?

5 jaar geleden
4.1K
TurfGraver
5 jaar geleden
Als je bij de kvk kunt aantonen dat je eerder bent begonnen kan dat.
https://artlupa.com/nl/insight/wat-de-startdatum-van-mijn-onderneming

Antwoorden (1)

Handelsregisterwet 2007. Artikel 20.
De opgave voor de eerste inschrijving van een onderneming wordt gedaan binnen een periode van twee weken, die begint een week vóór en eindigt een week ná de aanvang van de bedrijfsuitoefening.

Als je kunt aantonen dat je bedrijfsoefening eerder begonnen is, kan de KvK uit coulance de startdatum vervroegen.
SimonV