Kun je tweedehands spullen uit Amerika kopen?

moet je dan belasting betalen?
is er ook kans dat je geen belasting hoeft te betalen als dat zo is?
bedankt!

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
5K
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Natuurlijk kan dat, de vraag is o.a. tegen welke kosten je het hierheen verscheept en of dat dan de moeite loont.

Antwoorden (1)

Tweedehands spullen invoeren dat kan, dat weet ik zeker.
Bijvoorbeeld via Ebay.
Of je invoerrechten/belasting moet betalen bepaalt de douane of de belastingdienst. (zie link).
Sommige spullen mag je niet invoeren.. zoals wapens, nep-wapens, tabaksproducten, dierlijke producten, geneesmiddelen, bedreigde diersoorten of planten.
Ik denk ook niet dat je dat van plan was maar ik zeg het er maar bij, het staat ook op de site van de belastingdienst.
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
dankjewel! maar heb je dan ook een idee hoe ze de waarde van het product berekenen? stel ik koop een tweedehands laptop gaan ze dan uit van de nieuwwaarde?