Wat zijn de invoerkosten voor T-shirts uit japan?

laatste tijd verkoop ik T-shirts die ik uit japan importeer.
ik kan zelf de invoerwaarde kiezen dus die doe ik altijd lager zodat ik geen invoerkosten hoef te betalen. alleen als de douane nou mijn pakketje zou openmaken kunnen ze zien dat het om een duurder t-shirt gaat dan er eigenlijk opstaat.
wat gebeurt er dan? word mijn pakketje ingenomen of moet ik gewoon de invoerrechten betalen en is er niks aan de hand? dankjewel
(btw de t-shirt zijn zon 60 euro per stuk en op de doos staat dan 20 euro.)

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

Als de douane het pakketje opent en treft er artikelen aan die een hogere waarde hebben dan aangegeven moet je over het gehele bedrag invoerrechten en een boete betalen.
Als de douane (= belastingdienst) aannemelijk kan maken dat de vorige zendingen een gelijke waarde hadden dan kunnen ze ook daarvoor een boete en invoerrechten opleggen, daar het om een belasting gaat zal jij moeten bewijzen dat het niet zo was.