Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Wat voor belastingtarief moet ik toepassen?

Sinds kort geef ik enkele yoga lessen per week voor een sportschool. Zij preferen een factuur te ontvangen echter sta ik niet ingeschreven bij de kvk en dus niet in het bezit van een btw-nummer.

Welk belastingtarief moet ik in dit toepassen, of kan ik in dit geval de btw verleggen? Alvast bedankt voor jullie reactie.

Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
1.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (3)

Beste,
Dit verschilt per soort Yoga. Voor meer informatie kan je kijken op de site van de belastingdienst (zie bron). Verleggen van de btw is geen optie, dit is alleen voor specifieke branches en als je in andere EU landen je diensten gaat aanbieden.
Je moet wel ingeschreven staan bij de Kamer van Koophandel. Als je je daar inschrijft met een eenmanszaak, zorgen die dat je ook bij de belastingdienst wordt aangemeld. Daarna kan je facturen uitschrijven.

Vriendelijke groet,
Daniël Klaassen
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden
Je kan gewoon zonder BTW factureren en het bij je aangifte vermelden onder overige inkomsten btw mag je niet berekenen want je bent geen onderneming. Je moet wel inkomsten belasting betalen over je inkomsten,
(Lees meer...)
ronron1212
5 jaar geleden
Dit noemt men ook wel resultaat overige werkzaamheden. Je mag geen btw rekenen, omdat je geen onderneming bent
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
5 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding