Hoe kan ik bij de belastingdienst een vraag per mail stellen?

Er is een belastingtelefoon, maar ik ben behoorlijk hardhorend, en ik versta niet veel. Het zal schriftelijk moeten (en, ja, ik heb een antwoordapparaat, maar hoe je de telefoon er op de juiste manier bij moet houden is me nog steeds niet duidelijk...)
Ik wil dus gewoon een e-mailadres van iemand bij de belastingdienst, bij voorkeur iemand die iets afweet van de aangifte Buitenland. Of natuurlijk een e-mailadres van iemand bij de Belastingtelefoon.
Er zijn natuurlijk wel lijsten met veel gestelde vragen. De mijne staat er niet bij.
Mijn vraag is trouwens deze: ik heb mijn aangifte buitenland nu ingevuld, en nu wil ik hem printen om op mijn gemak te kijken of ik alles goed heb. Er is een knop met "printen (pdf)", maar die doet niets.

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
7K
ronron1212
6 jaar geleden
Er zijn goede telefoons te koop voor slechthorende kijk bij een hoorwinkel en laat je een advies geven.
Antoni
6 jaar geleden
Je kan ook een familielid dat wel goed kan horen, vragen even te bellen naar de Belastingtelefoon.
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Ik heb inmiddels zelf een "oplossing" gevonden (de technische term is "work-around"). Ik klik eerst op "ga naar ondertekenen" en dan onderteken ik lekker niet, maar ik druk weer op Afdrukken, en dat lukt wel.
Een echte oplossing is natuurlijk eentje die altijd werkt, zonder trucs, maar ja, automatisering begint met "au" zeiden we 40 jaar geleden al.

Antwoorden (1)

De Belastingdienst wil niet via digitale kanalen (email, Facebook, Twitter) persoonlijke berichten sturen, alleen antwoorden op algemene vragen. Via de eerste link kom je op een pagina van de website van de Belastingdienst, waar de redenen hiervoor worden gegeven.
Aan het gebruik van de email stelt de Belastingdienst strikte voorwaarden. Via de tweede link kom je op de pagina van hun website, waar deze voorwaarden zijn beschreven.
Door deze voorwaarden is het heel omslachtig om via de email met de Belastingdienst te communiceren, en dat lijkt mij niet de aangewezen vorm van communicatie.
De Belastingdienst gebruikt Facebook en Twitter als communicatiemiddel, dat voor jou mogelijk het beste werkt. De voorwaarde is natuurlijk wel dat je zelf ook over Facebook of Twitter beschikt. Via de derde link kom je op een pagina waar je de Facebook- en Twitteradressen kunt vinden. Er zijn er meerdere, en ze zijn allemaal bedoeld voor een specifiek onderwerp. Ik kan daarom niet zeggen welke je moet hebben.