Vooraf ingevulde gegevens belastingaangifte: waarom staat de werkgever er twee keer op?

Bij de vooraf ingevulde gegevens staat mijn werkgever er twee keer op. Ik ben afgelopen jaar in september begonnen met werken. De salaris klopt naar mijn weten niet bij de tweede sectie. Kan ik dit verwijderen? Kan dit problemen met zich meebrengen?
Edit: voor alle duidelijkheid, de werkgever staat er twee keer op met 2 verschillende loon gegevens. Ik denk dat de informatie in de 2e sectie incorrect is en wil deze verwijderen. Hoe worden deze gegevens opgehaald? Heeft mijn werkgever ze fout opgestuurd?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.9K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Die vragen kun je beter richten aan de belastingtelefoon
ronron1212
6 jaar geleden
Waarom denk je dat het fout is dan?
Utrecht
6 jaar geleden
Klopt de informatie met de jaaropgave (loonstrook) die je van je werkgever hebt gekregen? Of heb je er twee gekregen? Die bedragen behoren op je belastingaangifte te komen.

Antwoorden (2)

Alle vooraf ingevulde informatie is afkomstig uit de administratie van de instantie die ze digitaal heeft aangeleverd bij de Belastingdienst. Je kunt het aanpassen (zie onder) maar het lijkt me verstandig dat je eerst uitleg vraagt bij je werkgever voor je dat doet. Als het goed is, heb je ook eerder dit jaar een jaaropgave ontvangen van je werkgever met diezelfde gegevens. (Meestal: fiscaal loon, ingehouden loonheffing en arbeidskorting).
Wijzigen kan inderdaad gevolgen hebben. Stel dat de gegevens die je werkgever heeft aangeleverd toch juist zijn en jij verwijdert ze, dan doe je een onjuiste aangifte. En als de gegevens in de administratie van de werkgever onjuist zijn, moet hij ze opnieuw -en dan goed- doorzetten naar dr Belastingdienst.
Toegevoegd op 01 april 2018 05:17: bron, tekst
Computoon
6 jaar geleden
Wellicht als je de bedragen optelt klopt het wel met de gegevens op je jaaropgave. Soms is er tussentijds iets in administratie gewijzigd. Vermoed je dat er daadwerkelijk iets verkeerd ingevoerd dan heb je nog een maand de tijd om een terugbelverzoek bij de belastingdienst in te dienen en om navraag te doen bij de werkgever