De aangifte moet voor 1 mei 2018 door de Belastingdienst zijn ontvangen.
Naast deze datum gebruikt de Belastingdienst ook 1 april 2018 als uiterste datum. Tot een paar jaar geleden moest je de aangifte voor 1 april hebben gedaan. Deze termijn is nu met een maand verlengd, tot 1 mei. Maar als je voor 1 april je aangifte doet, krijg je voor 1 juli bericht van de Belastingdienst en ook je teruggave als dat van toepassing is.
Als je niet voor 1 mei aangifte kunt doen, vraag dan voor deze datum uitstel aan. Dan krijg je uitstel tot september.
6 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Als je vóór 1 juli zou willen weten wat je moet bijbetalen of zult terugkrijgen moet je het uiterlijk zaterdag digitaal verzenden.
Zo niet, dan heb je nog tot en met 30 april de tijd.
6 jaar geleden
Op 1 mei a.s. moet de aangifte binnen zijn bij de Belastingdienst. (Tenzij je tijdig uitstel hebt aangevraagd).

Doe je echter in maart aangifte dan ontvang je voor 1 juli bericht.
Computoon
6 jaar geleden
Het hangt ervan af of u belastingplichtig bent of niet. Als u géén brief van de Belastingdienst heeft gekregen kunt u voor het belastingjaar 2017 nog tot eind 2022 aangifte doen.

Maar als u wel een brief heeft gekregen moet u de aangifte 2017 indienen vóór 1 mei 2018 (tenzij er uitstel is verleend)
fisbel