Krijg je als BBL (MBO deeltijd) student nog geld terug van de belastingen?

Ik woon zelf in Belgie, maar ik ga naar school in Nederland (zuid-limburg, makkelijker) en dus ook al mijn stages doe ik in Nederland. Heb zelf Nederlandse nationaliteit.
In 2016 heb ik een jaar BBL gedaan, waarna ik ben overgestapt naar BOL (voltijd). Tijdens mijn jaar BBL heb ik dus eigenlijk gewoon een vast maand salaris gehad, waarbij ik belasting betaalde. Krijg ik hiervan nog iets terug (als het goed is wel ?) En voornamelijk: hoe doe ik dit?

Dank bij voorbaat!

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
2K

Antwoorden (1)

Deze vraag is eenvoudig te beantwoorden. U kunt uw jaaropgave 2016 raadplegen en kijken of er belasting is ingehouden. Zo ja, dan kunt u deze ingehouden belasting terugkrijgen door aangifte te doen.

Als u geen jaaropgave heeft kunt u inloggen in: mijn belastingdienst. U klikt op inkomstenbelasting links boven het jaar 2016 aan. Vervolgens opent u de aangifte en u bekijkt de Vooringevulde Gegevens van de Belastingdienst. Bij deze gegevens staat op de jaaropgave vermeld. Als u de gehele aangifte doorloopt ziet u op het eind of u geld terug kan krijgen. Waarschijnlijk is de teruggave gelijk aan de ingehouden belasting. U zult immerseen lager inkomen hebben gehad dan circa € 6500 - vanwege de heffingskortingen vrijgesteld van belasting.
fisbel