Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Mag ik als zzp'er BTW van mijn privé telefoon aftrekken?

Ik ben zzp'er en heb een Sim Only abonnement met losse telefoon.
Nu gebruik ik deze telefoon eigenlijk 50% voor werk en 50% privé.
Op de volgende website staat dat ik dan, als het om een privé telefoon en abonnement gaat, het percentage dat ik de telefoon gebruik voor werk, moet berekenen. En zoveel procent mag ik zakelijk aftrekken.
Ze hebben het hier volgens mij over de jaarlijkse aangifte??
En niet over 21% BTW. Hoe zit het hiermee? Mag ik gewoon 21% BTW terugvragen bij kwartaalaangifte van de belastingdienst? Omdat ik de telefoon ook zakelijk gebruik. Of moet ik hier ook weer een berekening in maken?

https://www.ikgastarten.nl/belasting/aftrekposten/een-telefoon-van-de-zaak-hoe-werkt-dat

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
4.1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Ook voor de btw moet je onderscheid maken tussen zakelijk gebruik en privégebruik. Als je ervoor kiest om de volledige btw af te trekken, moet je aan het eind van het jaar een correctie toepassen voor privégebruik van zakelijke goederen. Het is eenvoudiger om direct bij de aangifte de helft te berekenen.
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding