Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Hoe krijg ik inkomstenbelasting terug van 2016?

Ik heb vorige jaar gewerkt met bijbaantjes, ik hoorde dat via T-biljet (Inkomstenbelasting) geld terug kon krijgen. Dus ik heb het ingevuld bij de belastingdienst. Ik zou binnen drie maanden een bericht krijgen, niks ontvangen via de mail of post. Dus toen heb ik uiteindelijk uitgevonden dat je via Mijnoverheid, een bericht kreeg. Maar de grote vraag voor mij is hoe krijg ik het geld van de belastingdienst? Is er iemand die me dat kan uitleggen?

Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
1.3K
Verwijderde gebruiker
6 jaar geleden
Je moet toch altijd een rekeningnummer invullen, bij je aangifte? Heb je gebruik gemaakt van de vooringevulde aangifte? Dan staan je rekeningen er over het algemeen al in. Heb je trouwens wel een (digitale) ontvangstbevestiging gekregen op het moment dat je je aangifte ondertekende? Ook als je die niet hebt opgeslagen of uitgeprint, kun je je misschien nog herinneren óf je een terugkoppeling ontving? Normaal gesproken krijg je die direct zodra je je aangifte verzendt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (1)

Als jij nog niet jouw bankrekeningnummer hebt doorgegeven aan de belastingdienst, dan kun je door dat alsnog te doen deze dienst de mogelijkheid geven het terug te krijgen geld daarop te storten. Hoe je dat doet staat hier: https://www.belastingdienst.nl/wps/wcm/connect/bldcontentnl/belastingdienst/prive/aangifte_doen/praktische_informatie/rekeningnummer_doorgeven/rekeningnummer_doorgeven_of_wijzigen
(Lees meer...)
6 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding