Waar kan ik de aangifte van 2015 terugvinden op de website van de belastingdienst?

Ik ben ingelogd op de website via digid. Ik klik op het tabblad van inkomstenbelasting, en daar zie ik een lijstje met 'belastingjaar (jaartal)'
Maar hoe download ik de aangifte nu? Of moet ik dan ergens anders zijn?
Ik zie niet iets met een download link, alleen de mogelijkheid tot een pdf downloaden met het inkomen.
Of is dat het bestand dat ik moet hebben? Ik snap er niks van.

Toegevoegd na 1 minuut:
Meestal deed iemand anders belastingaangifte voor mij, maar ik weet niet meer of ik het vorig jaar nu zelf heb gedaan of niet.

Ik heb ook helemaal geen brief gekregen van de belasting dat ik aangifte moest doen, maar gezien ik net een huis heb gekocht vorig jaar lijkt mij dit wel handig.

Picture for question
7 jaar geleden
3.3K
SimonV
7 jaar geleden
Staat ook niet bij Home bij de belastingdienst? Je hebt in 2015 online aangifte gedaan en je wilt deze aangifte nu downloaden als pdf?
Ritsuka
7 jaar geleden
Dit kan ik wel vinden: Correspondentie definitieve aanslag inkomstenbelasting 2013 Belastingdienst
(per post) 22-05-2014 aangifte inkomstenbelasting 2013 Uzelf
(digitaal) 30-03-2014 Bij de andere jaren staat hetzelfde als hierboven, geen correspondentie.
Ritsuka
7 jaar geleden
Dit jaar helpt mijn hypotheekadviseur mij met de aangifte doen, aftrekposten met nieuw huis kopen etc. Maar hiervoor moet ik de aangifte 2015 bij de hand houden, en die kan ik niet vinden.

Antwoorden (1)

Klaarblijkelijk heb je nog geen aangifte gedaan.
Kies dus "Ik wil aangifte inkomstenbelasting doen".
SimonV
7 jaar geleden
Ritsuka
7 jaar geleden
volgens mij is er elk jaar gewoon aangifte gedaan.
SimonV
7 jaar geleden
Ik zie dit dus niet staan... ook niet bij je reacties.
SimonV
7 jaar geleden
Als je aangifte zou hebben gedaan, zou je bij de Belastingdienst niet de mogelijkheid "aangifte inkomstenbelasting doen" krijgen.
Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
@Ritsuka Ik denk dat SimonV gelijk heeft en dat er geen aangifte over 2015 gedaan is. Als dat volgens jou wel gebeurt zou moeten zijn dan zou ik als ik jou was de belastingdiens bellen..
Ritsuka
7 jaar geleden
ik heb het nog even nagevraagd aan mijn vader, en er is toen blijkbaar geen aangifte gedaan, omdat het voor mij niet handig zou zijn. ik kreeg verder geen geld terug of zo.
fisbel
7 jaar geleden
Als u de online-aangifte zou hebben ingediend, is deze aangifte te vinden in mijn Belastingdienst. Door te klikken op: aangifte wijzigen kan de aangifte worden aangevuld of gecorrigeerd. Gezien uw reactie hierboven is er nog geen aangifte gedaan. Bij 1% twijfel of er aangifte is gedaan kan eenvoudig de Belastingtelefoon worden gebeld. Algemeen:
Als de aangifte NIET in mijn belastingdienst is te vinden hoeft dit nog niet te betekenen dat er géé aangifte is gedaan. Een aangifte kan immers ook via een ander (commercieel) programma zijn ingediend zoals het Elsevier belastingprogramma of Fisaal Gemak. Bellen met de Belastingdienst geeft zekerheid in dezen.
SimonV
7 jaar geleden
Als de aangifte via een ander programma is ingediend, krijg je bij de Belastingdienst toch wel je definitieve aanslag te zien?