Moet ik loonheffing betalen in beide landen?

Ik woon en werk in België (freelance), maar ik werk dus ook in Nederland. Loonheffing wordt van beide lonen uit beide landen afgetrokken. Moet ik loonheffing in beide landen betalen of enkel één?

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
1.1K

Het beste antwoord

Neen. Bepalend is het belastingverdrag Nederland-België. Waar je werkt moet je loonbelasting betalen. Met een E101/A1-verklaring (te verkrijgen bij de SVB in Nederland) betaal je de sociale premies in je woonland. Voor de inkomstenbelasting (personenbelasting in België) betaal je de belasting waar je feitelijk woont. Als er in België loonbelasting is geheven, houdt Nederland hiermee rekening (geen dubbele heffing) via je aangifte inkomstenbelasting.