Waar is de hoogte van de zorgtoeslag afhankelijk van?

Vorig jaar heb ik wel eens een proefberekening op internet gedaan waar ook de premie levensverzekering, betaalde hypotheekrente en betaalde alimentatie in meegenomen werden. Toetsing was dan: inkomen - betaalde alimentatie - betaalde premies levensverzekering en betaald hypotheekrente = toetsingsinkomen. Die berekening kan ik nergens meer vinden op inter
net.

7 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (1)

Je belastbaar inkomen en dat van een eventuele partner. En je vermogen, maar de vermogensgrens voor zorg toeslag is relatief hoog - veel hoger dan bijvoorbeeld voor de huurtoeslag.

Je belastbaar inkomen is je bruto inkomen minus eventuele aftrekposten. Een proefberekening kun je maken op de site van de Belastingdienst: http://www.belastingdienst.nl/rekenhulpen/toeslagen/