Stiuderen kost alleen maar geld en studiekosten zijn tot zeker hoogte aftrekbaar van de belasting. Als je deze tegemoetkoming in de studiekosten gaat vermelden, dan is het niet bij giften, want het is niet een gift die jij geeft aan een AMBI instelling.

Ook is het geen inkomen uit loon of overige werkzaamheden.

Je dient het in te vullen bij de aftrekpost "studiekosten zonder studiefinanciering". En dan niet bij de kosten, maar bij de ontvangen vergoedingen. Maar je dient dan wel eerst kosten gemaakt hebben voor de studie en dat kunnen bewijzen.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een tegemoetkoming is géén inkomen. Het is een gift. De tegemoetkoming voor leraren hoef je dus niet op te geven voor de belasting.
fisbel