Hoe werkt het doorschuiven van WW recht precies?

Ik heb een ww uitkering voor 25 uur. regelmatig werk ik meer dan 20 uur per week. Bij welk aantal gewerkte uren schuift mijn WW recht met een week op?

9 jaar geleden
1.1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
toch nog even een vraag. hoe lang heb je nog recht op je ww?
pinnetje
9 jaar geleden
tot mei 2016.

Antwoorden (1)

Doorschuiven is het niet. Je hebt ww recht voor 25 uur/week tot 2016. Langer wordt dat recht niet. Als jij af en toe werkt tijdens de ww, dan wordt dat afgetrokken van je ww maar blijft je recht tot 2016.
Als je 26 weken tijdens je ww gaat werken voor 20 uur in de week, dan krijg je 26 weken salaris, 26 weken ww voor de 5 uur die je nog niet werkt, maaaaar je hebt dan wel een nieuw ww recht opgebouwd). Je zult dan een herberekening krijgen van de ww. Of Je valt onder de dagloongarantieregeling als je 1 jaar werkloos bent en dan hervat voor minder geld, dan krijg je je oude recht of direct als je 50 jaar oud bent.

Als je 20 uur af en toe werkt, dan krijg je geen nieuw wwrecht, maar wordt de ww, als je even niet werkt, gewoon uitbetaald op basis van je 1e recht, die op basis van 25 uur/week.
Je ziet, vele haken en ogen. Bel het callcenter van uwv 0900-9294 dan kunnen zij op basis van je gegevens de preciese antwoorden geven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
pinnetje
9 jaar geleden
ik zou graag weten hoe die herberekening dan gemaakt wordt en waar de grens ligt. Is dat bij alles wat ik werk, of bij een aantal uren?