hoeveel bedragen de gemeentelijke heffingen/belastingen?

Mijn vriendin, haar broer en ik willen in Lelystad een huis gaan huren. We zijn een begroting aan het maken om te berekenen wat dit ons per maand gaat kosten.

De huur, verzekeringen, gas, water, electra en boodschappen hebben we al berekend. We kunnen alleen nergens vinden wat de gemeentelijke heffingen bedragen.

Kan iemand ons helpen deze te vinden. Het gaat om de gemeente Lelystad.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
1.5K

Antwoorden (1)

De tarieven gemeentelijke belastingen Lelystad per 1 januari 2014:

Onroerendezaakbelastingen: € 0,-
(dit hoeven huurders niet te betalen)

Afvalstoffenheffing
Eenpersoonshuishoudens: € 232,24
Meerpersoonshuishoudens: € 274,48

Rioolheffing
Eenpersoonshuishoudens € 29,37
Meerpersoonshuishoudens € 70,37

Hondenbelasting
Per hond jaarlijks € 81,65

Toegevoegd na 11 minuten:
Het valt me op dat je ook de waterschapslasten nog niet noemt. Deze zijn als volgt:

Zuiveringsheffing/verontreinigingsheffing:
Deze bedraagt voor een éénpersoonshuishouden € 58,- (= één vervuilingseenheid).
Een huishouden dat bestaat uit twee of meer personen betaalt voor 3 vervuilingseenheden, dus 3 x € 58 = €174,-.

De watersysteemheffing ingezetenen
Deze is voor elke woonruimte gelijk en geldt ook voor huurders. Deze is in 2014 € 68,17.

Alle genoemde bedragen zijn overigens per jaar.
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Is dit per maand, kwartaal of jaar?
ronron1212
9 jaar geleden
Jaar bedragen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hartelijk dank!
Poet
9 jaar geleden
Inderdaad per jaar (anders was Lelystad leeg!)
Poet
9 jaar geleden
Sorry voor de info over één persoonshuishoudens. Die had ik tbv de beknoptheid wel weg kunnen laten. Vergeet ook niet: internet, vervoer.