Betaal ik omzetbelasting over mijn basisbedrag van mijn schadeverzekering?

Er wordt iedere maand een vast bedrag van Allianz schadeverzekering van de auto afgeschreven. Als ik dit bedrag wil inboeken, welk btw percentage moet ik hier dan aan toevoegen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ronron1212
10 jaar geleden
Je hebt de auto op de zaak en hebt bij de verzekeraar aangegeven met btw ?

Antwoorden (1)

Nee, op verzekeringen zit namelijk geen omzetbelasting, want het valt onder de vrijstellingen. In plaats daarvan zit er assurantiebelasting op die niet aftrekbaar is.