Hoeveel euro mag je meer terug vragen dan je recht op heb bij je belastingdienst zonder dat je problemen krijgt?

Er is een soort van regeling dat de belastingdienst een bepaald bedrag door de vingers ziet als je dat teveel terug eist. Hoe hoog is dat bedrag? Ik dacht 21 euro, maar ik weet dat niet zeker. Kan iemand het antwoord linken.

10 jaar geleden
Ritsuka
10 jaar geleden
ik zou het risico niet wagen voor dat kleine bedrag
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Er is ook een soort van regeling dat je je aangifte naar waarheid invult
Drepolli
10 jaar geleden
Ach dan krijg je een terugvordering en dan maak je dat terug over, het is net de lotto maar dan zonder kans om te verliezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Daar zou ik niet van uit gaan....men is dol op fraudeurs....
Drepolli
10 jaar geleden
Is al eerder gebeurt bij mij, ze vragen het gewoon terug, geen probleem. Mensen proberen je bang te maken voor de overheid en de gevangenis terwijl dat vaak onterecht is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dus jij vraagt hier hoe je ons moet oplichten? Want het is ook ons geld wat daar ligt. Zoek toch gewoon een baan.
gvrox
10 jaar geleden
Maar je eist/vraagt toch nooit geld terug, je vult de aangifte naar waarheid in en daar rolt een bedrag uit. Je mag hooguit op hele euro's afronden in je eigen voordeel.

Antwoorden (2)

U kunt in bepaalde omstandigheden maximaal € 45 verdienen. Maar dat kan alleen als u fiscaal partners met iemand bent. Door slimme verdeling van een aftrekpost of aftrekposten kan 1 van de partners op een terug te betalen bedrag van € 45 (houdt het voor de zekerheid op 1 euro minder) worden gezet. Ook bij de verdeling van Box 3 (vermogen) kan dit resultaat soms worden behaald.
fisbel
10 jaar geleden
SimonV
10 jaar geleden
Je vraagt hier toch niet te veel geld terug?
fisbel
10 jaar geleden
Ja, dat doe je wel. Overigens geheel legaal. Je bent € 45 verschuldigd. Maar de incassokosten / verwerkingskosten zijn hoger dan wat het oplevert. Daarom wordt de aangifte nihil.
SimonV
10 jaar geleden
Als ik jou € 45,- verschuldigd ben en je zegt: "Laat maar zitten".
Dan vraag ik niet te veel geld terug. Als je in dit geval tegen mij zegt: "Ik krijg € 50,- van je", dan vraag jij wel te veel geld terug. Bij welk bedrag zegt de belastingdienst dan: "Oké, je krijgt € 50,-".
Zo lees ik de vraag (zie ook de reacties).
fisbel
10 jaar geleden
Ik meen er goed aan te doen hier tussen de regels door te lezen. Maar mijn mening voor een betere.
SimonV
10 jaar geleden
Misschien bedoelt de vraagsteller het ook wel zoals jij het interpreteert...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+Plus, fiscaal partners mogen bepaalde bijtellingen en aftrekposten verdelen. Wanneer een partner minder dan € 45,- moet bijbetalen, wordt dat bedrag niet geïnd, maar het is niet zo dat je € 45,00 terug krijgt.
Toch heb ik het idee dat de vragensteller iets anders bedoelt vanwege de opmerking "door de vingers zien".
Een bedrag van 14euro of minder wordt niet geïnd.