Wat kost het om elektronica te importeren vanuit de Verenigde Staten?

Je hebt dan te maken met invoerrechten en BTW, maar hoeveel?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Antwoorden (3)

Ik heb wel eens iets op laten sturen vanuit de US.
De US leverancier stuurt (wel controleren) de goederen tax free op met een factuur of conceptfactuur van de goederen.
Als de goederen Nederland binnenkomen wordt het transactiebedrag (dus ook de transportkosten) verhoogd met btw.
Goederen komen ook wel eens binnen zonder dat de fiscus zich ermee bemoeid heeft. Dan heb je mazzel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe betaal je het normale Nederlandse BTW-tarief over zowel de goederen als de verzendkosten - en dat kan aardig oplopen.
Daarnaast gaan de meeste pakketjes door de douane, waardoor je ook nog eens rond de 25 euro inklaringskosten kwijt bent. Je kunt 'geluk' hebben, maar het is echt een loterij.
Zelfs over geschenken moet je invoerrechten en BTW betalen, dus laten versturen als kadootje is er ook niet meer bij.
In de regel ben je in de praktijk beslist niet goedkoper uit dan wanneer je dichter bij huis, in elk geval in een EU-land besteld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
vanuit thaiwan of japan kan je vaak nog voordeliger gesteld zijn. De truk is het te laten opsturen als cadeau waardoor je buiten de belastingen valt. Zeker eens uitzoeken dat werkt geweldig :-)